Ze všech nástrojů digitálního marketingu, které máte dnes k dispozici je email stále jedním z nejpoužívanějších. Manychat si je toho moc dobře vědom, a proto máte možnost tuto funkci využít i zde. E-mailové kampaně, rozšiřování seznamu kontaktů, následné zvyšování prodejů, sledování statistik, automatizace a mnoho dalších možností, jak můžete pomocí emailového marketingu zacílit přesně tam, kde potřebujete.
Troufáme si říct, že Manychat je schopen konkurovat jiným e-mailovým platformám, a díky tomu také ušetřit Vaši peněžence. Naučte se zjednodušit si svou práci a možnost, jak mít vše pod jednou střechou.
Import vlastních kontaktů
Prvním důležitým krokem je importování svých kontaktů, tak abyste měli komu odesílat své e-mailové kampaně. Importovat kontakty můžete dvojím způsobem:
- Pomocí tlačítka “Import”. Tímto krokem přesunete do své databáze již existující kontakty.
2. Tvorbou nových kontaktů přímo v Manychatu pomocí komunikačních schémat tzv. Flows. V tomto případě máte možnost si také určit, jaké informace chcete získávat, zdali e-mail, telefonní číslo, jméno atd.
Jak získávat emaily v Manychatu
Jak už jsme zmínili, komunikační schémata (Flow), Vám nabízí široké pole získávání kontaktů a informací. Je jen na Vás, které ke svému podnikání potřebujete sbírat. V našem případě Vám ukážeme, jak v několika jednoduchých krocích docílíte možnosti získávání e-mailů od potenciálních zákazníků.
Zvolte položku “Automation” → “Flows” → “Folders”, kde si vyberete již existující nebo vytvoříte nové komunikační schéma, své Flow.
Použijte tlačítko “Edit Flow” (vpravo nahoře), zvolte možnost vložení prvku “User input”, který Vám umožní sběr e-mailů, a tím rozšiřování Vaší databáze kontaktů.
Při nastavování tohoto prvku je důležité, aby byl správně zvolen Reply Type → Email. A povolené položky Save Email to System Field a Sent Email Opt-in.
Nezapomeňte ve svém Flow předestřít, že klient dává souhlas se zasíláním reklamního obsahu z Vaší strany při zadávání své e-mailové adresy. Předejdete tak nepříjemnostem.

E-mailovou zprávu můžete rovnou vytvořit ve svém Flow. Stačí Vám jednoduchý klik do prostoru, díky kterému se rozbalí nabídka. Vyberte položku E-mail. Zde můžete zvolit kratičkou informační zprávu, ve které sdělíte klientovi, co bude následovat.
Například: “Děkujeme za Váš zájem odebírat novinky ze světa email marketingu.”
V položce E-mail doporučujeme; používat prvek Tlačítka, kterým můžete odkazovat na Váš web či zpátky do komunikačního schématu (Flow). Stačí prokliknout “Edit Design.”
Manychat Vám také umožňuje automatizace po otevření emailu, stačí odsouhlasit “Additional automation.” Pomocí této automatizace určíte další kroky, které budou následovat poté, co klient otevře Váš e-mail. Například můžete kontakty tzv. skórovat, dávat jim body za aktivity otevření emailu, a tím si do budoucna zajistit statistiku, kteří zákazníci projevují větší zájem o Vaše sdělení a kteří méně.
Jak odesílat newsletter
Newsletter je levné a efektivní řešení, jak zacílit na širokou škálů Vašich potentiálních zákazníků. Můžete díky němu informovat o novinkách na Vašem webu, sdílet slevové poukazy, upozornit na limitovanou nabídku, nebo se jen připomenout sdílením článku apod. Vše za jednotnou cenu aplikace ManyChat.
Newsletter vytvoříte v sekci Broadcasting → New Broadcasting → Email
V novém Newsletteru si zvolíte jeho název, předmět zprávy, můžete přidat prvek Tlačítka přes “Edit design” a propojit ho s Vaším komunikačním schématem (Flow), URL adresou, přesměřovat ho přímo na Messenger atd. Ve fantazii se meze nekladou.
Nezapomeňte zde také zvolit název Tlačítka, aby bylo zákazníkovi jasné, kam se dostane dále.

Jakmile tento krok dokončíte, vytvoří se Vám nové okénko ve Vašem Flow, díky němuž můžete předdefinovat, co bude následovat, propojit ho s dalším komunikačním schématem apod. Poté přejdeme na tvorbu Newsletteru tlačítkem vpravo nahoře “Go next.”
V sekci Targeting si vyberete, komu chcete email poslat. Máte přednastavený filtr na ty uživatele, kteří mají vyplněný email. Filtrovat lze podle tagů a téměř jakékoliv historické aktivity, kterou uživatelé v ManyChatu provedli (dle jejich chování apod.). Dále potvrďte Tlačítkem “Send now.” Pokud jste nevyplnili například URL adresu, Manychat Vás na to upozorní a teprve po doplnění, Vás pustí Newsletter skutečně odeslat.
Jak odesílat smart kampaně- sekvence
Smart kampaně využijete při spuštění nějaké akce jako je odpověď uživateli, prokliknutí, nebo třeba tagování a mnoho dalších.
Smart kampaně nastavíte přes Automation → Sequences → New Sequences / nebo zvolíte už vytvořenou sekvenci.
Předdefinujete si e-maily, které budete chtít zákazníkům odesílat a sami si určíte, v jakém časovém horizontu na sebe tyto zprávy budou navazovat.
A posledním krokem je zařazení potenciálních zákazníků do sekvence. Přejděte zpět do své šablony Flow, kde přidáte prvek Action → Subscribe to Sequences → a zvolíte, jaká sekvence se má spustit z Vašeho seznamu sekvencí.

Rozdíl oproti jiným mailovým nástrojům
Manychat narozdíl od ostatních poskytovatelů je multiplatformní, což znamená, že na jednom místě dokážete spravovat nejen E-mail, ale také Messenger, WhatsApp a Instagram zprávy. Co se týče funkcí stojí si Manychat na velmi dobré úrovni. Pro základní uživatele i pokročilé dokáže pokrýt vše potřebné, navíc můžete posílat v jeden čas jak e-mailové zprávy, tak Messenger zprávy, což Vám zajistí mnohem vyšší efektivnost. Díky tomu máte možnost budovat se zákazníkem důvěru a zvýšit tak několikanásobně svou možnost prodeje. Komunikujete totiž multiplatformně.
Export mailových adres do dalších nástrojů
V tomto případě lze aplikaci Manychat propojit s jakýmkoliv dalším nástrojem na rozesílání emailů. Využít k tomu můžete API daných nástrojů, nebo pro méně technické uživatele využít služeb Zapier a Integromat. Jejich přímé napojení na aplikaci Manychat funguje skvěle.