Blog

E-mailové kampaně jsou jednou ze skvělých vychytávek při oslovování lidí. Multiplatformní ManyChat dokáže obhospodařit hned několik takových odvětví, kterými jsou například: rozesílání SMS zpráv, Messenger zprávy, v blízké době se chystá také na Instagram a Whatsapp, a krom toho dokáže oslovit širokou škálu lidí právě díky automatizovanému odesílání e-mailůTo, že ManyChat nelení, je jednoznačně vidět na tom, že nyní je tahle novodobá platforma srovnatelná se sofistikovanějšími nástroji jako je MailChimp, Mailer Lite, Ecomail nebo třeba SmartEmailing. To už si jistě zaslouží obdiv.

Na kolik vyjde e-mailová kampaň

Na rozdíl od jiných nástrojů, které disponují možností odesílat automatizované e-maily, vás tento e-mailový manévr nebude stát v základním nastavení nic. Tedy alespoň prozatím. Jak to ManyChat uchopí po Novém roce (v roce 2021), to se budeme muset nechat překvapit. S největší pravděpodobností můžeme očekávat to, že k dispozici bude zdarma desetinásobek počtu subscriberů. V praxi to znamená, že pokud budete mít balíček na 500 subscriberů, dostanete k tomu 5000 e-mailů zdarma. Oproti loňskému roku se tedy leccos změní. Bude se ovšem jednat o kladnou změnu, která by měla být pro všechny vyhovující.

E-mailové kampaně v ManyChatu a jejich základní nastavení

Předtím, než se pustíte do samotného tvoření obsahu, je potřeba udělat jednu zásadní věc – zapnout Email Channel a doladit pár drobností. Postup je snadný. Po spuštění ManyChatu otevřete záložku Settings, přejdete do Email a horním posuvníkem zapnete Email Channel. Dalším krokem bude vyplnit adresu a váš e-mail. Ve chvíli, kdy na e-mailové sekvence kdokoli zareaguje, přijde vám odezva na e-mail, který jste uvedli v tomto poli. Doporučujeme tedy zvolit e-mail, který používáte nejčastěji. Přece jen, byla by škoda přijít o potenciálního klienta jen kvůli přehlédnuté zprávě, souhlasíte? 🙂  Spodní posuvník u ManyChat Branding můžete vypnout. E-maily se budou tvářit tak, že jsou přímo od vás, a to bez propagace ManyChatu. 

                                                    

 

Za zmínku dále stojí i skutečnost, že Manychat razí heslo „Mobile First„. Drtivá většina lidí totiž funguje v mobilním prostředí. Otevírají e-maily, píšou zprávy, jednoduše řeší nejen práci, ale také starosti všedního života právě na telefonu. Nástroj pro tvorbu e-mailů proto není nijak zvlášť sofistikovaný. Disponuje nejpoužívanějšími možnostmi, kterými jsou: předmět, text, nadpisy, podnadpisy, obrázky, tlačítka, odkazy, oddělovače, a samozřejmě podpis. Úderné a efektivní. To, jak e-mail bude vypadat na mobilu a PC, si můžete vyzkoušet díky náhledu vpravo nahoře. Tím končí základní příprava celého obsahu. V momentě, kdy máte připravené jádro, je na řadě dostat e-maily pomocí broadcastingu mezi subscribery. Varianty jsou dvě. Buď je pustíte mezi všechny, nebo obsah rozešlete pomocí segmentace. Segmentaci využijete určitě v případě, že máte Messenger dobře nastavený a váš bot zaznamenává jednotlivé kroky každého uživatele. 
Například: Jste klinika plastické chirurgie. Daný člověk prošel sekcí liposukce -> odešlete mu tedy následně e-mail, který se bude týkat tohoto výše uvedeného zákroku. Snadné, rychlé, efektivní.
 

1.  E-mailové kampaně a jednorázová rozesílka

Jedním ze dvou možných způsobů, jak rozesílat e-maily, je jednorázová rozesílka. Jednoduše si vyberete uživatele, kterým e-mail chcete poslat, a e-mail odešlete. Kromě tohoto jednoduchého vzorce, který je všem známý, dokáže ManyChat využít síly Flow Builderu. Jak už je z názvu patrné, jedná se o nástroj, pomocí kterého stavíte jednotlivá flow, do kterých můžete zakomponovat e-mail. Tento tah provedete například pomocí podmínky. Pokud je uživatel ve 24 hodinovém okně, odesílá se mu Messenger zpráva. Pokud není, odesílá se e-mail. Tohle všechno nastavíte v sekci Broadcasting -> New Broadcast -> Multiple channels

2.  E-mailové kampaně – chytré smart kampaně

Smart kampaně jsou kampaně, které se spustí na základě nějaké akce. Může jít o odpověď uživatele, kliknutí, nebo třeba vaše otagování. Cokoli, možností je nespočet. 
Nastavení probíhá tak, že si nadefinujete sekvenci e-mailů, a ta se bude spouštět v daném časovém horizontu, který si sami určíte. Přidanou hodnotou je možnost spouštět Messenger akce v momentě, kdy daný člověk otevřel e-mail, např. poděkování za otevření e-mailu. V tento okamžik se ManyChat opět stává multiplatformní. ManyChat totiž zvládá jednoznačně úkony, které jsou pro jeho konkurenci téměř nemožné.

 

 

Jak vidíte je toho opravdu hodně. Sledujte můj Facebook, kde budu postupně jednotlivé funkce rozebírat do detailů.

Michal Fiala

Stále tápete, zda je Messenger pro Vás?

Vyzkoušejte našeho průvodce Alberta, který Vám ukáže, jak využít konverzační marketing i ve Vašem podnikání.

Vytvořenízkušebního účtu v ChatBuilders AI

Vyzkoušejte naši platformu ChatBuilders AI ZDARMA. Na e-mail níže Vám zašleme přístupový link.

❗️Pokud jste již zaregistrován(a), přihlaste se zde.❗️

You have Successfully Subscribed!