Video verze článku
5 nejčastějších chyb při tvorbě chatbota, kterých se většina lidí dopouští. Postavte svého chatbota efektivně a chytře již od začátku.
Souhrn videa
1) Absence jakéhokoli plánu či strategie.
Je důležité hned od začátku vědět, jakým způsobem a kde Vám může digitální asistent pomoci. Z tohoto důvodu jsme pro Vás vytvořili speciální nástroj Chatbot canvas. Jedná se o jednoduchý businness plán, na jedné A4, který obsahuje otázky v přesném pořadí, a právě díky tomu budete schopni si utřídit hlavní myšlenky, v jakých směrech pro Vás chatbot může být prospěšný a kde Vám může přinést největší hodnotu.
2) Špatně zvolený nástroj pro tvorbu Messenger či Instagram Direct schémat.
Za tým Chatbuilders doporučujeme používat nástroj ManyChat. ManyChat, Vám poskytne kompletní škálu funkcí, díky nimž budete schopni například napojit jakékoli API, jakoukoli službu, ukládat do Google tabulek apod. Pracujte se špičkami na trhu jako je právě ManyChat a předejděte tak nepříjemné ztrátě Vašeho času či databáze klientů.
3) Špatně zvolený tón a styl komunikace.
Nezapomeňte také zapojit ve svém Chat marketingu tzv. „zlaté pravidlo“, které apeluje na 5-7 interakcí s klientem, než mu nabídnete svůj produkt či službu. Přizpůsobte proto text Vašeho chatbota do krátkých textových bloků, které budou vždy ukončené tlačítkem nebo odpovědí, abyste s klientem navázali lepší a efektivnější interakci.
4) Špatná komunikační neboli akviziční strategie.
Aby Váš chatbot mohl efektivně pracovat je potřeba ho propojit s Facebookovou reklamou. My v Chatbuilders apelujeme na jednoduchý framework tzv. Facebokovou reklamu optimalizujeme na konverze, cílíme ji do Messengeru, v Messengeru nikdy neprodáváme, pouze si klienta „ohřejeme“ a teprve poté pomocí call to action prvku ho směřujeme na web, kde mu zobrazujeme produkt a jeho cenu.
5) Absence marketingové strategie při tvorbě chatbota.
Chatbot není nic bokem. Chatbot je vždy součást Vašeho online marketingu, a proto je důležité mít promyšleno již od začátku, jak do svého chatbota dostanete potenciální klienty. Jak ho budete chtít propagovat a co vše k tomu můžete použít. Například Facebookovou reklamu, komentářové soutěže apod.
I tento poslední bod jsme zařadili do našeho business plánu Chatbot canvas. Napište nám a my Vám ho rádi zašleme.
Díky tomuto jednoduchému návodu ušetříte nejen svůj čas, ale také zvýšíte efektivitu svého digitálního asistenta hned od začátku.
Pokud Vás zajímá, jak ušetřit maximum času za minimum úsilí s Vaším chatbotem, přečtěte si i tento ČLÁNEK.